Friday, June 28, 2013

MY WEEKENDS...




here come the story for my weekend... yeah, my weekend starts on friday and ends on saturday.. (KEDAH, KELANTAN, TERENGGANU & PAHANG..) then, here i am at KEDAH. no more foreigner language.. so, may i use my mother tongue language.. :D

yeah, sape sangka cuti nie aku begitu bersemangat telah menyepahkan bilik aku di asrama (mentang2 la roomate aku tiap2 minggu balik..dan aku sorang2, so nie la kalau dah xdak keja sangatkan.. lalalalala~~~) korang nak tengok betapa DISASTERnya aku buat bilik aku...?? nasib baik roomate aku tak dak. so,sepahkan je la dengan aman dan tanpa nak ganggu dia..


kekecohan dalam bilik macam ribut taufan melanda nie, adalah semata-mata sebab aku kan dah semester 6. jadi, aku just get ready konon2nya la nak bawak balik barang2 sikit2. 4 tahun kat IPG nie, sampai la skang baru aku rasa nak kemas bawa balik barang2... yang paling ketara dan wujud yang menjadi harta aku kat sini, mesti budak IPG tahu apa bendakan..?? kami nie bukan bertimbun dengan buku, TAPI bertimbun dengan PORTFOLIO-PORTFOLIO.. emang dah macam latihan untuk menjadi cikgukan. tambah2 lak skang nie lak, KSSR yang konsepnya sepenuhnya guna sistem pemfailan.. ahakz..emang kena la nga kami bakal2 guru.. yeah3!!!! pengorbanan ruang dan kertas serta ink printer yang dah bpe botol dah habis.. dah ntah bape kali kena perbaik sdah.. huhu... yeah..tiba fasa PRAKTIKUM lagi la.. hidup di IJAZAH SARJANA MUDA PERGURUAN takkan lari dari PORTFOLIO... awesome kan..?? aku yakin pelajar universiti lak ada kisah mereka sendiri. dah nie blog aku, so aku cter kisah IPG je la... kisah2 lain xdak la. sebab aku nie tak pernah jejak kaki ke universiti pun lagi.. lalu tu pernah la.. hahahahaha....



dalam aku ngemas tu, aku teringat kat COOLER PAD yang macam hebat la kononya, tapi xdak la sangat.. besa2 je.. tapi waktu aku beli emang mahal la.. aduyai..pastu aku gna tak bpe lama tu, kipas dah tak gerak.. lepas tu, aku simpan je dalam kotak atas loker asrama sejak tahun 2010. (aku nie hatta benda rosak- sayang nak buang. tu yang barang aku tak pernah berkurang.. huhu..). alang2 aku dah kemas dan buat kuar benda nie, aku test la, lampu dye nyala TAPI kipas tak gerak. aku try la jolok2 sikit kat lubang2 kipas tu bg tenaga la konon.. xmaw jgak.. last2, aku pown bkak skru dan bermulalah sesi aku membaiki... (alhamdulillah sangat2 sebab aku tak dak la macam pepatah melayu 'BAGAI TIKUS MEMBAIKI LABU' , sebab cooler pad nie jadi balik... ----> kena tkar course technician ke..?? hahaha... no wonders la, CIKGU pown dilabel engineer... awesome...!!!! ) sebenarnya leh aku try nak bkak balik cooler pad nie, sebab adik aku ada jgak yang sama, baru beli.. TAPI rosak lak wayar dyer.. sorry la yer my little sis, ur SIS dah dapat perbaiki la plak.. (nasib baik la aku suka simpan barang, kalau tak membazir dah kan..?? ada hikmah gak aku tak beli cooler pad sampai 2 waktu promosi ritu.. hik3... kerja menghabis duit waktu cuti je aku.. dah bka kuliah mula la merana.. hik3...)


al-kisah lak, nie lak gambo jam tangan yang dihadiahkan oleh mak saudara aku waktu aku dapat 8A dalam PMR. jam nie dah rosak bler aku dalam asasi kat IPG. tapi, sampai skang aku still lagi simpan. dan last2 sekali aku tengok muka jam tu pun dah macam calar dan dah teruk, so, aku p0wn buang la.. (maafla mak cik, sebab dah rosak. TAPI terima kasih atas hadiah yang bermakna nie..) jam nie dah berkhidmat dengan asku selama 4 tahun la jgak.. sebab 2 tahun aku kat MRSM KUALA TERENGGANU.. SETAHUN kat KMPK..dan setahun setengah untuk asasi IPG... emang bermakna la katakan...


korang jangan tak percaya lak, apa yang korang nampak. ahakz..nie la gambo raket tenis aku... raket je la.. nak kata aku pandai main gler hebat macam atlet tu, xdak la maknanya.. nie sebenarnya gara2 sebab GERKO semester 2 ijazah (kalau aku tak silap), kami satu kelas kena tenis. so, tak pasai2 encik pensyarah yang bersemangat waja tu telah meminta semua budak kelas aku untuk beli raket nie dan setiap orang dapat 2 biji bola... (tapi bola tu aku tak tahu pi mana dah, seingat aku budak kelas aku simpan..xpe la..abaikan je la..) serius, aku sayang raket nie, tapi kalau x guna rosak gak. rasa cam nak jual je, TAPI tak tahu la sape yang nak beli.. aduhai.. tu tak termasuk lagis et baju pbsm aku yang memncecah harga rm200 solid.. fuh lamak, jangan main2, nak jadi cikgu emang nampak syok je dapat elaun TAPi duit tu emang kami duk kena pakai je.. mengalir cam air sungai jer.. asal masuk je, kena keluar...


semester nie lak, aku kena kelab rekreasi..duit lagi kena pakai..tak tahu la jadi ke tak untuk pergi berkayak ke tanjung dawai minggu nie... 2/7/2013... dengar2, sewa kayak rm50 satu kepala.. mahu nak terputus urat2 aku yang selama nie bertahan makan untuk berjimat, tapi sekelip mata jer nak kena spend duit untuk benda nie.. (elaun x masyuk lagi..kalau amsyuk, ok la jgak sikit...) 3/7/2013 lak, aku kena pergi BIG nga bdak kelas, menuju ke PERLIS... tang mana tu..??? hahahaha.... nanti la aku bkak cter tu, bler aku dah lalui pengalaman kat sana, ok..?  

semalam lak, sebelum aku terlena bagai, ttbe jer otak aku nga tangan nie gatai nak try fesyen bertudung.. hahaha... aku try la tengok kat u-tube kan, sebab ttbe je MY BROADBAND cecah sampai Mbps.. hahaha... (semuanya ttbe je kan... kih3...) last2, hasil aku yang tak seberapa, hasil aku tiru lam u-tube adalah... taraa------->>>>>





No comments:

Post a Comment