Tuesday, July 2, 2013

1/7/2013 - APA PERASAAN?

cukuplah sekadar aku sudah memetik ayat ini, yer...jelaslah sekarang bahawa aku berbelah bahagi perasaan. kadangkala aku ingin memilih untuk bahagia, TAPI kadangkala ujian tu datang dekat telinga dan masuk dalam minda terus ke hati. yer...aku akui aku sememangnya lemah dan selalu terlalu berfikir ke dalam. kalau ada korang silap cakap dengan niat nak bergurau atau sebaliknya, kadangkala aku OK tapi kadangkala aku KO. no wonders la aku pown xtahu diri aku sendiri... (so, aku tak salahkan orang la, kalau korang nak 'alienated' kan aku sekali pun... nie la aku.. aku tak nak paksa orang terima aku.. kalau korang nak buang p0wn xpe... aku cari life aku sndri..)

tarikh nie aku emang rasa nak menangis dan terkilan..semua bercampur baur. perkara yang aku tak suka adalah pergi aktiviti apa2 pun dengan kenderaan selain kenderaan maktab. entah la. aku tak tahu nak kata apa. sebab rasional aktiviti maktab dan pergi dengan kenderaan maktab, insyaAllah la dapat jaminan insurans kalau jadi apa2 ke. yer, kita tak pernah nak minta benda tu berlaku, tapi kalau berlaku macam mana? kan tak pasai nasi dah jadi bubur. 

**best la plak dah**
tapi tak tahu la plak, kalau emang kter akan dilindungi insurans macam mana sekalipun kalau kuar beraktiviti atau apa2 je la... yang terbaik tu aku kena naik kereta dengan budak laki kelas.. dua lelaki dua perempuan dalam satu kereta. aku rasa x best. aku tak kisah, kalau bilangan perempuan lagi ramai dari laki2. sebab tak obvious la nampak macam pelikz.. kalau 3 pompuan, 1 lelaki. aku emang xdak la baik sangat, cuma x selesa.. nie pown aku tak call gtaw abah.. huhuhu.. pagi nanti baru nak call gtaw.. (aku cuma harap, kalau perjalanan nie baik untuk aku, izinkan..kalau tak, halanglah ya Allah...)



yer..sem nie aku pilih kelab reakreasi..aku pilih sebab dah macam xdak idea dah nak pilih kelab apa. yerz...aktiviti semua benda2 yang aku kurang minat. sebab aku dah biasa, lahir2 dah tinggal kuarters. duduk kuarters plak jiran just 2 keluarga je.. sebab rumah teres 3 buah. lepas tu, jiran aku lak lelaki..kecik2 dulu aku main la.. bila dah besar, tak la.. sebab ada benda berlaku. aku tak faham kenapa dia boleh hina abah dengan mama aku. aiseh la.. panas la hati aku macam air mendidih.. kan tak pasai aku kata, "jangan sebab mulut, badan binasa..." [aku nie nampak je cam baik, TAPI emang kalau bengang habes laa...] maybe sebab tu jgak aku tak suka budak laki. lagipun, aku mana pernah kawan nga budak laki. masuk ipg tu p0wn aku kawan sebab aku terpaksa taw. sebab alasan jadi cikgu dan perlu bersosial. TAPI biarlah ada bataskan.. 


sebut pasai batas nie... korang rasa batas tu apa..?? batas yang buat tuk tanam sayur2 ke atau apa..??

BATASAN

aku tak tahu la macam mana batasan nie pown umat islam macam aku dan korang2 semua boleh pi langgar jer suka hati. aku tak tahu apa alasan orang berCOUPLE.. (aku  cuma dengar2 orang la cter2 kan...)

COUPLE niat untuk bina rumah tangga.. BAGUS tu..!!!  aku memang puji... boleh la waktu tu korang bertunang sat dan korang pown kahwin la kan... kan simple.. korang jangan salah faham COUPLE tu plak.. aku bukan suruh galakkan korang berkasih sayang dan bercinta.. COUPLE tu aku rujuk kepada istilah PASANGAN.

COUPLE = PASANGAN

yang silap anak remaja duk buat la nie, duk pi bercinta bagai.. angkut ke hulu ke hilir.. berjumpa berdua.. semua bagai dengan bukan mahram bersama. aku yakin korang dah cukup dewasa dan jelas hukum hakam agama. aku tak tahu la, kalau perkahwinan korang dah bertunaskan benda yang salah dan Allah tak berkati, macam mana korang nak impikan rumah tangga yang bahagia..??? korang nak bahagia tu, TAPI korang tak nak lalui jalan yang dah emang menuju bahagia.. korang pi juga terjah jalan bukit bukau dengan penuh jurang2 bahaya.. kan korang sendiri yang tempah bahaya.. agak2 kalau jalan cam tu punya la jelas bahaya..ada tak korang pi jgak terjah..??



umpama macam korang silap amik ubat la... ada effect dye..TAPI kalau korang dapat kesan awal,korang tangani la.. amik vaksin ke.. apa ke.. (aku bukan bidang kedoktoran, so tak berapa jelas la dengan term doktor nie..) kalau korang duk lalui jugak jalan tu, kan tak pasai timbul fitnah. korang kena ingat, dalam dunia nie, manusia tu Allah bagi mata dengan mulut. mata dengan mulut nie, kalau dye nampak je, siap la.. emang tersebar la.. sebab manusia nie, ada sifat ingin kepastian dan nak tahu.. kan tak pasai2 korang dah jana timbul fitnah untuk diri korang sendiri...tak pasai2 yang mengumpat dapat dosa lak.. kesiannya p0wn...


kalau korang betul2 nak umah tangga korang bahagia.. aku tak pandai la nak bagi apa2 petua, sebab aku emang xdak pengalaman.. tapi korang tahu je satu hal.. kalau korang yakin ALLAH redha, korang buatla.. tapi ingat, nak yakin pun, korang kena la tanya orang yang lebih mahir dan berpengetahuan dalam hal perkara tersebut..(uruf gitu)  jangan plak, korang ikut suka hati jer... emang semua la korang kata ALLAH redha.. ingat yer.. korang cari la redha ALLAH.. aku pown cari2 jgak lagi... masih lagi cari2..xdak lagi sempurna diri nie.. tapi meh la kita usaha sama2.. insyaALLAH syurga ada nanti untuk kita.. kita dah ada tiket dah..cuma tunggu kita jer.. nak pilih amik tiket syurga ke or tiket neraka.. pilih la sendiri.. orang kata "sendiri buat, sendiri maw tanggung ah..." pk la sendiri... :D

**maaf la.. bahasa penulisan aku agak kasar... (xdak penapis dah..)

No comments:

Post a Comment