Tuesday, June 4, 2013

AKU DAH AGAK DAH...


**korang bukak link nie..


benda yang lama dan kira aku agak dah masuk keluar dah corong telinga aku nie. mana taknya, asyik berita tu jer keluar papers pastu jadi benda HOTS yang diperkatakan oleh kami especially BUDAK IPG nie.. bayangkanlah aku nga geng2 lain yang dah nak habis nie macam2 jadi komplikasi dan perubahan yang dibawa oleh orang ATASAN la kan.. so yang BAWAHAN nie kena je macam cucuk hidung ikut.. aku tak rasa macam ada rundingan dan luahan dari kami guru pelatih nie. kadang2 aku tak faham keputusan orang ATASAN nie. nak aku ikutkan, nampak sangat cam lurus bendul.. nak aku bangkang, nampak lak cam x redha dan menerima takdir.. 


ok la.. aku emang x berapa nak stju. kalau betul nak buat perubahan fikir la dalam2 dulu. waktu aku masuk IPG siap bagai tanda surat perjanjian lagi. TAPI tak heran la, sebab dia orang dah state sebarang perubahan boleh berlaku. FINE, aku boleh terima. tapi yang ATASAN kena tengok yang BAWAHAN sama. tindakan macam nie dalam korang tak sedar sebenarnya membebankan mahasiswa dan mahasisiwi dan kena la sedar yang golongan nie adalah muda belia. korang tak nampak IMPAK dye. bayangkanlah yang kuar tu dijamin kerja dan dia orang dah berhempas pulas waktu blaja tu struggle everything la kan. so, aku tak rasa depa perlu diketepikan dan tak dijaminkan kerja. ada masalah dengan penempatan ke.? bdak IPG nie just dye nye medan tu SEKOLAH RENDAH je. aku tak nampak fight dengan stdent universities. sebab student universities tu setahu aku bidang depa adalah SEKOLAH MENENGAH. (ke aku silap dan cetek pengetahuan?). 



aku tengah wonder nie, kenapa perlu korang ATASAN rombak jaminan penempatan sedangkan dalam aku punya otak dan pengetahuan sepanjang pengalaman praktikum yang x banyak nie, cikgu2 sekolah selalu kata "GURU TAK CUKUP, BANYAK KERJA KENA BUAT". ahakz..so macam mana boleh x ckup penempatan. aku yang pergi praktikum kat sekolah terkejut kot... hampar 30+++ jam tuk mengajar dalam 1 minggu.. wuwuwwuwuwu... berat jgak.. TAPI aku tak kisah. aku tahu yang ATASAN dah buat yang THE BEST la kan. dan aku rasa BEST lagi kalau korang turun dan explain kepada kami WHY THIS HAPPEN..?? (waktu tu aku boleh la cuba faham dua2 pihak..dan boleh la buka sesi joal jawab taw..!!! ) korang ATASAN kena kesian kami BELIA nie, bayangkanlah korang buat macam nie, ada potensi kadar orang tanam buah anggur bertambah kot. korang nak kurangkan masalah sosial, TAPI macam mana kalau rentetan nie boleh bawa kesan negatif.. TAPI xdak lak orang nak buat negatif, dia orang akan cuba cari kerja lain jgak kan...


aku cukup heran dan bertambah heran. kesan ada positif ada negatif gak. orang boleh moral down kot. sebab korang dah janji sebelum tu.. TUP2 korang tkar 360 darjah smua benda. mahunya kami tak terkejut dan terkilan. aku p0wn antara orang yang sedih dengan perubahan nie... T_T. dengar kisah senior yang tak dapat jamin lagi, sedih jgak la. TAPI aku doakan korang dapat rezekinya nanti. 

**last2 sekali nie je yang aku mampu..TAPI orang ATASAN sila la amik kami yang BAWAHAN nie tuk dititikbertakan dan dijaga jgak hati kami.. rasa cam remuk dan berkecai je..


1 comment: