Monday, June 24, 2013

H.O.P.E.



H.O.P.E. what's mean? korang tahu kan perkataan nie merujuk kepada harapan, kalau diterjemah dalam bahasa melayu (bahasa ibunda negara ku, Malaysia...). korang pernah berharap..?? aku cukup la cakap muka aku nie, penuh dengan pengharapan. samada aku yang berharap, dan orang yang mengharapkan aku.. (ada ke orang yang mengharapkan aku...?? family aku la kot - abah dan mama yang sentiasa berharap anak2 mereka berjaya dunia nga akhiratkan... korang pown kan...?? don't forget them..). kalau korang biasa tulis PENGHARGAAN dalam awal2 page penulisan korang, korang mesti akan guna perkataan, BERHARAP.. hahaha.. so, sebenarnya secara tak langsung korang pown sedang H.O.P.E. jgak...

celoteh aku yang merapu bagai nie, cuma aku nak sampaikan satu benda. kehidupan aku dengan family biasanya aku bergantung kepada dia orang kan nak buat pe2. once aku dah berdikari la kononnya kat negara orang, aku kena la cari cara sendiri. kadangkala cara aku salah tanpa aku sendiri sedar (kalau waktu tu korang rasa, aiseh...aku salah..just tegur je la..). aku nie emang la susah sikit dari segi transport, dan aku ada satu masalah sikit pasai pengurusan tiket. aku kena pergi balik bus stop dan tukar tiket. alhamdulillah sangat2 sebab aku dapat tukar. besanya tak dapat. tapi sebelum aku call kaunter tu, aku BERHARAP Allah permudahkan jalan aku. aku just call dan tawakal kepada Dia. lastly, akak tu kata OK. padahal pada mulanya aku rasa risau gak, sebab akak tu jawab panggilan ala2 aku rasa kasar la sikit. TAPI sebenarnya dia OK. itulah, kalau kita kali pertama kita tak tahu orang tu macam mana, seterus2nya insyaAllah kita lebih faham... lepas tu, aku pun minta tolong la sape2 ada transport, dan alhamdulillah Allah hadirkan seorang hamba Allah tuk tolong aku. aku ucap terima kasih la sebab sudi tolong aku dan terima kasih Allah kerana permudahkan jalan aku.. satu perkara aku belajar "SENTIASA BERHARAP KEPADA ALLAH..." sebab Dia yang penentu jalan kemudahan sesuatu perkara yang korang hadapi... never stop hoping to HIM.. 


ya..aku masih mengharap... dan aku sentiasa akan berharap, agar Allah permudahkan aku dalam segala hal urusan yang Dia berikan kepada aku. walaupun aku antara hamba Dia yang selalu je alpa dan leka.. moga Allah bawa aku ke arah jalan kesedaran...

**bercinta dengan Dia, tenang jiwaku. gembira hati dan bahagia hidup ku. moga Allah memberkati jalan kehidupan aku dan keluargaku. amin.. I Love Allah.. :)

No comments:

Post a Comment