Monday, June 3, 2013

SURAT 1 MALAYSIA

ahakz..aku ada story plak..baru la sangatkan..hari nie aku dengan semangat wajanya mengarang surat tidak rasmi. korang tahu tak, dah lama aku tak mengarang bagai2 nie semua, terutama karangan berformat. mau tak senteng idea aku, sebab otak aku nie dah berkarat sudah nak bina rangka karangan dan garap idea bagai. tambah2 plak aku nak kena karang surat kat PERDANA MENTERI MALAYSIA..(konon2 la kan..padahal aku just gatai nak masuk pertandingan..nie sebab my aloya frenz la..ajak aku sowh amsuk contest.. sebab katanya ada kepentingan tuk isi borang posting nanti)
then, aku decide TAK SALAH la aku nak masukkan. aku cukup timer kaseh nga cik zu aku nie..(oppsss..mengaku yang aku punya plakkan..nanti marah lak cik abang dyer... ngeh3...) sebab bagtahu aku bnda2 yg up-to-date.. so aku tak ada la macam KATAK BAWAH TEMPURUNG dengan tahap kemalasan aku yang gaban nie kan... hahahaha....


reaksi aku macam kat atas la waktu mula2 nak mengarang..surat tak rasmi kot..sampai aku kena rujuk balik format.. hahaha... (lamanya otak aku tak mengarang..al-maklum la, aku kan bakal ckgu matematik..Tapi aku tak lupa la, minor course aku PJ dan BM..korang jangan tak tahu, dah lama aku tak diajar format karangan kot.. blaja minor BM lebih kepada pedagogi kot..) so, no wonder la aku terpaksa revise balik kat MR GOOGLE kan... hahaha.. (berguna gak... dihujung jari...). sebab kemodenan tu jgak la aku mengarang dalam MICROSOFT WORD sebelum aku terjemah dalam penulisan aku.. kalau tak teruk nanti..konfirm2 berapa helai aku mengarang aku buang jer cam tu.. mana taknya, asyik salah.. tulis lam lappy mudah, xyah susah aku nak kira WORDS bpe, just highlight je.. mudah nya kerja aku...!!!!!!! yeeepiiiii.. (jangan tiru gaya orang malas yer.. BUT aku rasa cara nie kira efisyen la kan..?? sapa sokong aku..?? hihihi.. apa2 pun, it's up to u la.. :) )


VS.

**korang boleh bayang tak, kalau aku tulis pakai tangan, konfirm jadi cam gambar kat bawah.. hahahahaha...


kononnya lepas aku dapat idea, aku karang dan korang tahulah, aku terus lupa diri dan terbabas lebih patah perkataan..orang nak just 500-750 je kot... tapi aku dah 800 lebih.. ok fine...sesia aku mencatas balik karangan aku tuk aku sentengkan sikit labuhan2 tu semua.. ahaha... mahu SEXY karangan aku, sebab aku dah cantas dye.. tapi SEXY karangan aku bersebab, sebab ada had dye tetapkan.. dalam diam2 nie, aku nak gak la sampaikan pesanan RINGKAS aku yang tak dak le ringkas sangatkan...
"yang tertutup itu lebih indah, sebab tu ALLAh dah aturkan banyak peraturan dan had untuk Dia bagi kita rasa selamat dan bahagia. yang pelik dan anehnya, kita je yang butakan mata dan buat tak endah had peraturan yang Dia dah tetapkan. sayangkan... sebab kita sendiri yang tak sayangkan diri... so, jangan pelik la kalau orang tak sayang diri kita...!!!!!!!!!!! (aku pown amik note gak, sebab aku p0wn suka sangat lupa diri aku yang asal tanah nie..last2 aku kena gak kembali kat sana...)
so, pembaca aku (kalau ada la), aku sayang korang, dan aku doakan sapa2 yang nak berubah dan ada keinginan, moga korang ada kesempatan masa sebelum ajal menjemput. dan yang pasti yang dah berubah, aku doakan korang istiqamah tau..kuat!!! fighting!!!!!!! 
buat yang belum sedar, aku p0n kisah jugak dengan korang, aku doakan korang akan dapat hidayah dan nur tu nanti selagi masa masih ada...
aku doakan kita semua mati dalam Islam dan iman.. amin.. "
 
**akhir kalam, cam tu la tulisan aku untuk 748 patah perkataan... hahaha.. cam cakar kucing jer tgok... hurm.. what so ever la.. akhirnya selesai jgak.. tunggu masa nak poskan jer... alhamdulillah...





No comments:

Post a Comment