Wednesday, February 13, 2013

RABUN MATA


assalamualaikum w.b.t.

dugaan ALLAh datang lagi..ujian mata baru je dijalani hari ini. ye, setiap yang berkaca mata agak mustahil untuk mengimpikan agar 'power' cermin mata turun.. benda nie p0wn jadi ke atas saya.. sedih..sedih..sedih.. yang pastinya risau ++++...

'power' cermin mata saya kini dah mencecah 375 untuk sebelah kanan [dulu 275] dan kiri 300 [dulu 250]..silau lagi.. alamak tukar kaca mata la kali ini... 


pastu dalam hati ada taman la nak tukar cermin mata yang style tengah kena terik mentari, tup2.. bertukar... style... macam power rangers... tapi ongkos tak cukup... mencecah 1/6 daripada elaun.. itu harga cermin sahaja... hu3... (angan-angan mat jenin tol...hahaha...)

walaupun tidak kesampaian untuk memiliki cermin mata yang ala-ala power rangers/ superman/ batman/ so on je la kan... tak pe..tak pe.. tup2..teringat kat USTAZ SHARHAN SHAFIE...tanyalah ustaz tv9... terima kasih ustaz sebab bagi saya jatuh cinta...opppsss.... JATUH CINTA DENGAN AL-QURAN dan ALLAH swt... :). ALLAH swt so sweet....sebab DIA bagi banyak benda pada kita.. even saya tak dapat jadi doktor, sebenarnya saya boleh jadi doktor untuk diri sendiri... hehehe... (bukan doktor yang inject diri sendiri taw...harap maklumz...)


sebabkan saya kenal ustaz nie melalui FB, you-tube, tv9 dan blog...saya suka la kan... hehehe... suka sebab ustaz sharhan nie suka share ayat-ayat al-quran untuk penawar bagi manusia..hamba ALLAH.. macam saya... tak ada dalam dunia ini ALLAH tak uji, cuma ujian kita masing-masing berbeza. tapi, yang pasti penawar tu dah ada pada DIA.. so, kena minta dengan DIA la kan... >_<

kadangkala kter tak sedar bahawa semua dah ada...sebab kita sentiasa pandang sebelah mata dan ambil remeh semua perkara, sampai benda berharga p0wn kter lupa... AL-QURAN..sumber penawar... (blushing and crying coz of HIS love.. so sweet... :( )



saya p0wn google la.. maklumat dah boleh cari...taip dan klik.. yeepiii... alhamdulillah..jumpa juga.. tunggu nak diamalkan je... :) yeah.... nak usaha la... better late than never... T_T


JOM RAWAT RABUN
 


caranya:
1.baca pada carrrot 14kali ayat 22 surah qaf, tanpa potong (mentah-mentah makan carrot tu ye)
2.baca selawat syifa pastu sapu pada mata.
3.waktu dengar azan (assyhaduanna muhammadarasulullah..) sapu pada mata


p/s: post kali ini moga bermanfaat.. penulisan yang tidak menyenangkan mohon dimaafkan.. ambil yang bermanfaat dan sama-sama sebarkan.. :)

3 comments:

  1. tmpg tny...kn ad 3 cara yg saudari(maaf klu slp) nyatakn...kne amalkn ketiga-tiga cara skligus ke blh plih slh satu? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf la..lpa nak inform di situ, boleh pilih mana-mana cara... :)

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete