Monday, October 1, 2012

TANAM CINTA

gambar nie kat bawah adalah sebahagian dari kawasan kampus.. terpampang nama kampus IPSAH... tapi skang dah tkar IPG KSAH... sg petani kedah... :)


banyak benda yg saya jmpa di kampus, dari awal saya masuk sampai skang. saya nie kalau tak kena hentuk dan ketuk, mula lah lpa dgn dunia nie.. satu masa, ALLAH uji kekuatan saya yg akhirnya bawa saya ke jalan sy kena ingat sape saya... ya... kekasih ALLAH itu RASULULLAH SAW... 

bila sy ingtkan, byk bnda y perfect kat RASULULLAH SAW.. jadi, saya kena kuat dan kuat walaupun saya bukanlah sekuat mana...
walau ujian itu diuji dan diuji, masa tu la kter akan lagi ingat..lagi ingat kat ALLAH SWT... 

ooooo...lepas tu, baru saya sedar... emang best la ujian nie... sebab setiap kali ujian je, asyik akan bawa kita tuk ingat DIA.. >_<
jadi, saya kena la enjoy dengan ujian DIA... jgn terbeban dan dibeban...
macam exam kat dunia nie, once nak exam je.. bru sy rasa nak stdy..bru masuk dan lekat... [tapi, jgn la sekali sekala ingat ALLAH hanya masa ujian, cuma ia jd penambah ingatan kita je taw...]

saya tak mampu jadi peribadi macam RASULULLAH saw.. tapi, satu benda yg saya kena latih skang adalah biar apa pun rasa sakit, jgn balas dgn sakit.. sebab RASULULLAH saw..sejauh mana umat  baginda ingkar, baginda still senyum :) dan doakan y terbaik tuk umat baginda.. yang saya paling terharu...!!!!!

BAGINDA TAK LUPA SAMPAI BAGINDA WAFAT...

saya fikir2 balik, saya nie sapa, sampai RASULULLAH saw ingat saya walau x pernah jmpa saya.. RASULULLAH saw ingat kita semua... TAPI, kita macam mana..?? 

once dengar tazkirah USTAZ DON kan buat saya pk byk benda..
kesabaran, senyuman, usaha, tawakal, doa, syukur, ingat RASULULLAH saw + ALLAH swt.. smua cam jadikan saya kuat...walaupun saya adalah selemah2nya..

hati saya lembut sangat ke tak taw la.. berapa kali ulang vdeo RASULULLAH saw..tiap kali tu la saya duk menangis.. [tapi senyap2 le.. 6t nampak kat room8.. :) ] saya tak adalah baik, tapi nice word daripada ustaz don...
"sesiapa berhak cinta RASULULLAH saw, hatta dia baru nak tutup aurat/ baru nak berubah and so once la..."

jadi, daripada saya buat entah apa2 dulu tu, saya tanam matlamat baru...
matlamat asal saya, stdy + usaha + kerja + mekah [family] = bahagia
suka nya.. saya tggu masa..kalau ada umur panjang dan rezeki.. :)
moga ALLAH swt ikat hati saya dgn kuat dan tak lepaskan saya lagi untuk leka dan lalai... :(





No comments:

Post a Comment