Wednesday, March 20, 2013

ZIP MOUTH


hari nie saya nak pilih untuk start 'zip my mouth'.
what for actually...??
rasanya semua boleh agak kan.. hu3..
dalam hidup kat dnia ni, kita tak pernah terlepas untuk bersembang dan menceritakan kisah perilaku orang. ada untuk ambil iktibar dan menganalisis sikap orang untuk direfleksikan kepda diri agar diri mampu membina benteng agar tidak terjebak dengan perkara tersebut.
 ada yang buat untuk lepaskan perasaan dan luahan bebanan...
ada yang buat untuk lepaskan geram dan rasa tidak puas hati..
walau apa pun yang kita niatkan, sememangnya mulut nie susah nak dizipkan melainkan kita dah meninggal.
waktu tu, dah knfirm tak boleh cakap.
anggota lain plak jadi saksi.

SO..nak buat cam mana..???
kreeeekkk.... (trademark kelas)
    

 surah fussilat; 4 juzu 23
 21. Dan mereka berkata kepada kulit mereka: "Mengapa kamu menjadi saksi terhadap kami?" Kulit mereka menjawab: "Allah yang menjadikan segala sesuatu pandai berkata telah menjadikan kami pandai (pula) berkata, dan Dia-lah yang menciptakan kamu pada kali pertama dan hanya kepada-Nya lah kamu dikembalikan."


22. Kamu sekali-sekali tidak dapat bersembunyi dari kesaksian pendengaran, penglihatan dan kulitmu kepadamu[1332] bahkan kamu mengira bahwa Allah tidak mengetahui kebanyakan dari apa yang kamu kerjakan.
[1332]. Mereka itu berbuat dosa dengan terang-terangan karena mereka menyangka bahwa Allah tidak mengetahui perbuatan mereka dan mereka tidak mengetahui bahwa pendengaran, penglihatan dan kulit mereka akan menjadi saksi di akhirat kelak atas perbuatan mereka. 


 23. Dan yang demikian itu adalah prasangkamu yang telah kamu sangka kepada Tuhanmu, Dia telah membinasakan kamu, maka jadilah kamu termasuk orang-orang yang merugi. 


No comments:

Post a Comment