Thursday, March 7, 2013

SEGALANYA MILIKMU

lama tak dicoretkan ayatku dalam bait-bait kata minda dan hati ku..
mendengar lagu di bawah membuatkan tangan dan jari menari serta akal merangka bait-bait
AKU TAHU INILAH KASIH MU
jejak langkah kembara rindu
membawa aku mencari sesuatu
asal pergantungan jasad diburu
agar kekuatan berkubu menyatu
melawan badai dunia nafsu
yang sentiasa dituju melulu
hingga akal menyembah malu...

malunya aku pada diri ku
mengukur amal peribadi sekankang jua
mengharap redha pertemuan Tuhan
dalam baik dan sempurna
tapi, masih alpa dan mengecewakan 
lalai dengan kesibukan dunia
yang menyesakkan dada dan akal
hingga masa diragut pilu
dipenuhi keperluan sementara
yang tiada hujungnya jua
dikejar melelahkan jiwa
melemahkan tenaga jasad empunya
akhirnya duduk sayu malu
bertemu Tuhan ku...

cintaNya meluas segenap benua
namun, aku makin alpa
masanya makin ku pendekkan 
hanya kerana...
kesibukan perihal dunia yang sementara
ditinggalkan selamanya pasti  jua
yang kekal di sana
saat benar bertemuNya..

pemburu cinta abadi meresapi
menyusuri perjalanan redha Tuhan
penuh ujian dan dugaan
kekuatan sumber kasih sayang
dari pencipta abadi...
ALLAH RABBUL IZZATI... :)

p/s: mencari kekuatan sebab alpa dengan dunia.. T_T


Segalanya Milik Mu


Album : TigaSatuTiga
Munsyid : Mestica
http://liriknasyid.com



 
 Kau yang menciptakan cinta
Dan Kau jua yang menghampar bahagia
Di ribaanMu terhimpun harapan
Impian tulus setiap insan
Kau yang mengutuskan duka
Dan Engkaulah yang mengirimkan hampa
Namun padaMu jua diadukan
Merabahkan keresahan dan tangisan
Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu tiap yang terbaik untukku
Tak semuanya yang ku mahu
Di celah hangat nafas yang terhela
Ada dingin saat menyeru (menyebut) namaMu
Terarah segala ronta dan rasa
Pada damainya dakapanMu
Aku tahu inilah kasihMu
Aku tahu inilah cintaMu
Dan ku tahu di segenap ruang rasaku
Telah Kau titipkan kekuantan
Oh Tuhan

No comments:

Post a Comment