Saturday, March 16, 2013

SAYA DAN ASRAMA

saya ada perasaan
TAPI
saya dah mula kena belajar buang perasaan...

saya selalu berfikir mendalam
TAPI
sekarang saya akan mula berfikir secara mendatar...

sedalam mana saya berfikir
makin lama saya rasa jauh dan jauh
bila fikir-fikir balik
ada yang langkah saya tersalah...


BAIT-BAIT RASA HATI..

saya punya hati dan perasaan
begitu juga insan yang berdampingan
keluar masuk berjumpa sakan
di sebelah kiri mahupun kanan
atas bawah, belakang depan
semua adalah jiran dan kawan
inilah suasana asrama kampus sekarang..

 saya punya mulut dan muka
kadang-kadang segan nak bertegur sapa
sebab janggal dan risau ada tak selesa
ambil masa ada ruang baru menyapa
ketat muka dan mulut tak terkata
tapi bila dah mula
bercakap dan bertegur tak tentu masa
mengusik berjenaka tak perlu la kira
bising kadangkala sampai ke tandas hujung sana
meriah dan seronok bergurau senda
masa nie la dapat rasa
hidup dalam kelompok berbagai bangsa
walau berbeza agama
TAPI 
tetap dalam negara yang sama
jadi mestilah ceria dan bahagia
baru negara aman makmur sentosa...

                      

No comments:

Post a Comment