Friday, September 28, 2012

SALAM CINTA


hahaha.. ada kata cter nie best...ada kata cter nie cam x syok sbb pelakon x best kan.. hi3.. tapi ak x rasa nak share cter nie sama ada best atau tak. tapi bg ak, mana-mana mvie tak pernah lari daripada unsur yg haram jgakkan.. sbb letak pada mata lelaki haram juga dia menonton.. bercampur yg halal dalam yg haram itu bahaya jgak. tak la ak complain tapi tuk cari sebenar2nya telemvie islam, dalam dunia hamba ALLAH yg menggalas erti agama islam, susah kan... tapi, ak cma nak higliht kebenaran y memang kena kita alert dan take note..!!!

TAKE NOTE

  1. tak perlu bertutup lingkup utk jadi ustaz, yg penting dalaman..
  2. Sepohon kayu daunnya rimbun
    Lebat bunganya serta buahnya
    Walaupun hidup seribu tahun
    Kalau tak sembahyang apa gunanya
    Walaupun hidup seribu tahun
    Kalau tak sembahyang apa gunanya

    Kami bekerja sehari-hari
    Untuk belanja rumah sendiri
    Supaya Allah menjadi sayang
    Kami bekerja hatilah riang
    Supaya Allah menjadi sayang
    Kami bekerja hatilah riang

    Kami sembahyang fardhu sembahyang
    Sunat pun ada bukan sebarang
    Hidup di kubur yatim piatu
    Tinggallah seorang dipukul dipalu
    Hidup di kubur yatim piatu
    Tinggallah seorang dipukul dipalu

    Dipukul dipalu sehari-hari
    Barulah ia sedarkan diri
    Hidup di dunia tiada bererti
    Akhirat di sana sangatlah rugi
    Hidup di dunia tiada bererti
    Akhirat di sana sangatlah rugi

    Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/08/lirik-lagu-sepohon-kayu-saujana.html#ixzz27ozmoeQx


  3. amat sangat beruntung, bahagia, sukses dan berjaya bagi orang-orang yg beriman dan khusyuk dalam solatnya..

  4. SAYA DAH ADA KEKASIH...
    DIA akan hubungi saya setiap hari, 5x sehari.
    DIA yang paling faham saya. 
    Dan apa2 pun DIA kenal sangat saya.
    Kalau saya susah ataupun saya sakit, DIA selalu ada masa untuk saya.
    DIA tidak pernah lupa janji DIA.
    Untuk sentiasa berada di sisi saya.

  5. tiada istilah ARTIS POPULAR di akhirat. yg membezakan kita hanyalah amal dan takwa.
  6. bila kita semakin hampir dengan ALLAH, kita takkan kecewa.
  7. saya tak akan cintai orang yg mencintai saya. TAPI, saya akan cintai orang y diaturkan ALLAH utk saya, dunia dan akhirat.

    ***p/s: yang mana baik dan leh ambil iktibar, amik la.. y buruk jgn duk tiru lak taw.. wkey... :)


No comments:

Post a Comment