Sunday, November 17, 2013

TWEET-TWEET..

28/10/2013

hari nie, aku membasahkan katil aku dan membanjirkan bilik. kerana apa? hanya kerana seekor lipas yang datang menceroboh bilik aku. dahla tak bagi salam. suka atie dye je nak masuk bilik aku. ketahuilah LIPAS bahawa engkau adalah makhluk yang tak diundang.. hihi.. (bukan maksud aku, makhluk lain diundang plak.. tak mahu..tak mahu.. huhuhu...gulp3... faham-faham la sendiri..)

jadi sebab tu, aku pun google tengok pasai LIPAS.. then, aku jumpa link nie..:

http://cisdel.com/2010/12/14/20-fakta-menarik-tentang-lipas/


aku emang akui lah kelemahan aku sememangnya melibatkan semua jenis haiwan..aku emang PENAKUT la.. so no wonders la, when i see any animals, i will shout loudly. then automatically lost control. sorry, because of my behave. ok dah.. full stop.. aku emang PENAKUT la nak dipendekkan cerita. even kucing pun aku takut. emang aku tahu kucing tu binatang kesayangan Rasulullah saw, TAPI aku emang tak dapat buang fobia aku dengan kucing. sebab kenangan kanak-kanak emang permenant dalam diri aku. tapi itu tak jadi alasan untuk aku bunuh pula kucing.. cuma kalau kucing datang, aku halau je la.. hwuaw.. so, kucing2. PLEAZE la..jagan datang dekat taw... aku fobia kot..


gara2 aku dah meyepahkan bilik nie, so, kena la kemas balik. alang2 dah kemas, baik la kemas siap2. packing tuk cuti semester 6. jadi aku masih ada baki pengajian selama 2 semester lagi. sama dengan setahun je la. jadi, aku pun dah alang2 menyibukkan diri nie, aku pun sediakan special gift for my seet friend ni..sebab dia dah habis dah pengajian tahun nie.. walau umur kami sama, tapi aku masuk lewat setahun.. aku habiskan pengajian di KmPK.. pe2 pon, ini jalan yang Allah bagi kat aku. sekarang aku di IPG KSAH.. dulu aku kisah sangat, sebab aku suka sangat sedih2. kadangkala aku fikir, aku silap buat pilihan ke.? tapi, bila akhir2 nie, aku jadi suka plak dengan pi seolah.. mengajar.. walaupun aku bukanlah guru cemerlang, TAPI aku nak anak2 didik aku cemerlang... walau bukan di dunia, biarlah kat akhirat.. hoping so.. aku kena kuat lagi.. be strongz!!!!!

sekejap je masa berlalu. dulu aku rasa aku macam kecik jer.. TAPI sekarang dah besar.. aku dah besar.. TAPI sayang sebab sikap, perangai, pertingkatan iman dan takwa aku, masih turun naik tak menentu.. aku sedar..dan setiap kali aku sedar..aku jadi balik.. emang entah apa2 la. aku nak cari life yang bermakna..TAPI aku tak jumpa makna tu.. yang best dan aku suka, aku suka tengok kekuatan saudara2 aku nie..macam2 mereka sanggup perjuangkan. walau dalam usia muda mahupun veteran.. 
subhana ALLAH.. mereka yang pilih jalan tu dan Allah permudahkan.. alhamdulillah sangat2.. tapi aku, bila plak masa aku nak tiba? jujurlah pada diri, bohong jika aku tak merasa aku berat sebelah ke arah dunia.. bangun dengan rutin yang sama, tiada beza.. aku cari diri aku, tapi aku tak jumpa. sebab usaha aku belum sampai tahap yang sepatutnya...

aku bangga dan bersyukur. punya teman dan keluarga yang mengingatkan aku. walau aku ini merasakan aku hanyut, tapi hanyut aku nie moga tak jauh sangat ke hujung sana. jauh dari laluan sebenar... 

31/10/2013

yang nie gambar sempena HARI KANTIN SK TAMAN RIA, PADANG SERAI.. budak2 emang sangat tinggi semangat inkuiri mereka. semua pakat serbu nak naik kereta bomba nie. sampai panjang betul barisan yang berbaris.. macam-macam tapi inilah mereka.. kanak-kanak dengan jiwa mereka..

smga mereka dijaga oleh Allah swt dan menjadi manusia berguna suatu masa... :)



No comments:

Post a Comment